Wanneer worden je buikspieren zichtbaar?

Voeding, Vetpercentage en Sporten

Gemiddelde leestijd: 12 minuten
Vrouw waarvan buikspieren zichtbaar zijn (laag vetpercentage)

In dit artikel krijg je een aantal handige tips en informatie over het zichtbaar maken van je buikspieren. Je leest onder andere vanaf welk vetpercentage je buikspieren zichtbaar worden. Dit verschilt voor mannen en voor vrouwen.

Ook lees je in dit artikel wat het belang is van de juiste voeding, wat natuurlijk direct een link heeft met het vetpercentage wat je vanaf nu in een rap tempo omlaag gaat brengen. Daarnaast gaan we het ook nog even het hebben over de kracht van sporten.

Veel van de informatie die je hier gaat lezen is vast niet nieuw voor je. Maar dat is ook helemaal niet mijn doel geweest. Ik wil je vooral iets waardevols geven. Iets wat jou daadwerkelijk gaat helpen.

Dat ‘iets’ vind je helemaal onder aan het artikel en is jouw ticket naar deze zomer nog een sixpack. Hoe en wat lees je in dit artikel. Doe er vooral je voordeel mee!

Inhoudsopgave

Bij welk vetpercentage worden je buikspieren zichtbaar?

Vetpercentage verlagen om buikspieren zichtbaar te maken

Ik zal er gelijk mee beginnen dat er bij dit hoofdstuk geen excuses aanvaard gaan worden. Wanneer je vetpercentage en BMI te hoog zijn ga je je buikspieren namelijk nooit zien.

Het vetpercentage laat zien hoeveel procent van je lichaam uit vet bestaat. Je vetpercentage is je totale lichaamsgewicht min de vet vrije massa. Onder de vet vrije massa vallen je spieren, botten, pezen, vocht, weefsel, organen enzovoorts.

Wanneer jouw buikspieren zichtbaar worden heeft dat dus alles te maken met je vetpercentage. Je kunt heel fanatiek gaan sporten en daar zal je spiermassa ongetwijfeld van toenemen. Maar als daar nog een laag vet overeen zit, dan zie je er uiteindelijk nog niets van.

Dus als jij al hard aan het sporten bent ben je lekker bezig en moet je vooral zo door gaan. Wellicht heb jij je sixpack al te pakken, ware het niet dat er nog een laagje vet overheen zit. In dit artikel lees je alles wat je wel en niet moet doen om dit vetpercentage om laag te brengen.

Bij de mannen komen de buikspieren tevoorschijn bij een vetpercentage tussen de 10 en 15% en bij de vrouwen worden de buikspieren zichtbaar tussen de 13 en 17%.

Dit hogere vetpercentage bij de vrouwen heeft te maken met de andere gebieden waar ook vet wordt opgeslagen. Dan heb ik het over de billen, borsten en heupen.

Wist je trouwens dat je je vetpercentage ook flink omlaag kunt brengen door de dag te beginnen met een gezond ontbijt? Je leest er alles over in het artikel ‘Afvallen door een gezond ontbijt.’

Wat is de invloed van voeding?

Wil je van je love handles af en je buikspieren zichtbaar maken? Dat begint bij het omlaag brengen van je vetpercentage. En het omlaag brengen van je vetpercentage begint bij je voeding.

Voeding is ook een essentieel onderdeel en misschien wel het belangrijkste onderdeel om je buikspieren zichtbaar te maken. Om het vetpercentage omlaag te brengen zijn koolhydraten belangrijk, eiwitten maar ook vetten.

Jouw voedingsschema moet voor 40% bestaan uit koolhydraten, 40% uit eiwitten en voor 20% uit vetten. De uitspraak ‘abs are made in te kitchen, not in the gym’ is niet zomaar uit de lucht komen vallen.

Gezonde voeding voor het beter zichtbaar maken van buikspieren

Je valt namelijk af wanneer je structureel minder energie tot je neemt dan dat je verbrand tijdens het sporten. Wanneer je meer energie tot je neemt dan verbrand, kom je dus aan. En dat willen we nu juist niet.

En nee je valt niet zomaar om als je minder gaat eten of minder calorieën gaat consumeren. Dit heeft vooral te maken met een stukje mindset.

Je moet een knop omzetten om daadwerkelijk minder of anders te gaan eten. Dat heb je toch ook gedaan toen je het verstandige besluit nam om naar de sportschool te gaan? Nou waar wacht je nog op? Ga die buikspieren van je zichtbaar maken! En wel vanaf vandaag!

Om het je wat makkelijker te maken kun je HIER klikken voor tips die jou gaan helpen om gezond te blijven eten. Want één keer gezond eten is voor niemand moeilijk, maar de uitdaging zit hem juist in het volhouden.

De invloed van sporten op je buikspieren

Het gaat allemaal niet vanzelf en dus zal er ook een klein beetje voor die buikspieren gewerkt moeten worden. Het ideale scenario is drie keer sporten in de week. Daarbij maakt het niet uit of je dit in de ochtend doet of juist in de avond, in de sportschool of thuis.

Wanneer je op verschillende dagen traint, kun je ervoor kiezen om per dag een andere spiergroep te trainen. Zo zorg je ervoor dat de spiergroep die je vandaag hebt getraind morgen kan rusten omdat je dan weer een andere spiergroep traint.

Op die manier voorkom je ook dat je spiergroepen overbelast raken en je blessures oploopt.

Nu wil ik niet zeggen als je maar één keer gaat sporten dat er niets gebeurd. Het effect is dan alleen een stuk minder en je moet er dus langer voor werken alvorens je buikspieren zichtbaar worden.

Om je buikspieren zichtbaar te maken kan ik krachttraining aanraden. Krachttraining zorgt ervoor dat je in korte tijd veel calorieën verbrand en snel spiermassa opbouwt. Je leest er HIER alles over.

Daarnaast wil ik je ook adviseren geen buikspieroefeningen te doen. Geen buikspieroefeningen? Nouja, tenminste niet voordat je je vetpercentage hebt gereduceerd. Bij het vet verliezen gaan buikspieroefeningen je namelijk niet (of nauwelijks) helpen.

Als je dan toch je buikspieren wilt trainen ga dan eens planken. Wil je weten wat de invloed is van planken op je buikspieren? Dan moet je HIER klikken. En voor meer buikspieroefeningen kun je HIER klikken.

Deze zomer nog een sixpack?

Als het gaat over afvallen of het beter zichtbaar maken van je buikspieren is de meest gestelde vraag zo’n beetje: Welk vetpercentage heb je nodig voor een sixpack?

En eigenlijk is het ook nog niet zo vreemd. We willen namelijk allemaal wel zo’n wasbordje, maar we willen er eigenlijk niks of bijna niks voor doen.

En inmiddels ga jij misschien ook inzien dat dat onmogelijk is… Onmogelijk? Niks onmogelijk! Het is namelijk mogelijk om met minimale inspanningen maar vooral door heel gericht bezig te zijn de sixpack deze zomer nog tevoorschijn te toveren.

Nu niet afhaken en denken ‘daar heb je het zoveelste succesverhaal’. Want het klinkt nu misschien als een sprookje, maar dat is het niet! Er zijn jou inmiddels al duizenden mensen voorgegaan. En nu weet je misschien nog steeds niet waar ik het over heb.

Ik heb het natuurlijk over het Droog Trainen Protocol! In het Droog Trainen Protocol krijg je een kant en klaar stappenplan en schema’s voor het trainen welke jou onder andere gaan helpen bij het zichtbaar maken van je buikspieren.

En we kunnen erover meepraten aangezien onze auteurs Bernd en Laura de protocollen volledig hebben gevolgd. Voor de persoonlijke reviews kan je op de onderstaande afbeeldingen klikken.

Het droog trainen protocol gaat je helpen bij het zichtbaar maken van je buikspieren
Het droog trainen protocol gaat je helpen bij het zichtbaar maken van je buikspieren

Het Droog Trainen Protocol gaat ervoor zorgen dat die blokjesbuik weer zichtbaar wordt en jij deze zomer nog enorm kunt flaneren op de stranden!

Wanneer je vandaag nog inschrijft profiteer je ook nog eens van een enorme korting. Je krijgt dan namelijk het volgende:

  1. Voedingsschema (ter waarde van €47,-)
  2. Krachttraining en cardio (ter waarde van €47,-)
  3. Progressie meten en het plan bijstellen (ter waarde van €27,-)

En als bonus:

  1. Handige macrocalculator (ter waarde van €37,-)
  2. Trainingsschema voor in de sportschool en voor thuis (ter waarde van €37,-)

Ben je een vrouw klik dan HIER voor de persoonlijke review! Ben je een man klik dan HIER of op de groene knop hieronder.

Droog trainen protocol mannen buikspieren

Deze zomer nog een enorm strakke buik?

Klik op de groene knop voor meer informatie over onze persoonlijke ervaringen

JA! Ik wil meer informatie!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.